W dniu 30 czerwca 2022 r. przeprowadzono kontrolę urzędniczą z Urzędu Miasta Szczecin.
Kontrolą objęto realizację zadania publicznego pn. ,,Udzielenie wsparcia środowiskom abstynenckim poprzez prowadzenie klubu abstynenta na terenie Gminy Miasto Szczecin", w zakresie objętym umową nr CRU 20/0000405, WSS-IV.7.2020.KT, obowiązującą w okresie 29.01.2020-31.12.2020.
Kontrolujący inspektorzy Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miasta Szczecin dokonali następujących czynności kontrolnych:
1) sposób prowadzenia dokumentacji określonej w postanowieniach umowy;
2) efektywność, rzetelność i jakość realizacji działań;
3) prawidłowość wykorzystania środków finansowych otrzymanych na realizację zadania.
Powyższego dokonano na podstawie analizy dokumentów merytoryczno - finansowych związanych z realizacją zadania, porównania przedstawionych oryginałów dokumentów finansowo - księgowych ze sprawozdaniem finansowym, rozmowy z kontrolowanym (reprezentowanym przez prezeskę, sekretarza i skarbniczkę Stowarzyszenia) oraz oględzin miejsca realizacji zadania.
W wyniku powyższych czynności, kontrolujący dokonali następujących ustaleń:
1) w okresie obowiązywania umowy zostały zrealizowane wszystkie działania wynikające z oferty;
2) zaplanowane działania zostały zrealizowane zgodnie z założeniami;
3) zakładane cele realizacji zadania publicznego zostały osiągnięte w całości;
4) dokumentacja związana z realizacją zadania prowadzona była w sposób rzetelny;
5) niewykorzystana część dotacji została zwrócona w dniu 15 stycznia 2021 r.
6) miejsce realizacji zadania jest odpowiednio dostosowane oraz umożliwia jego skuteczne wykonanie.
W ramach kontroli zbadano następujące oryginały dokumentów:
1) faktury i inne dokumenty finansowo-księgowe;
2) potwierdzenia dokonania płatności;
3) umowy zawarte z realizatorami zadania;
4) rachunki do umów;
5) listy obecności, sprawozdania z realizacji poszczególnych działań;
Nieliczne uchybienia zostały wyjaśnione w toku kontroli i niezwłocznie usunięte.
Protokół do wglądu u sekretarza Stowarzyszenia.